Cosplay na konwencie XmasCon 2023 – pigułka informacji

Oto co musisz wiedzieć przy zgłoszeniu na nasz konkurs :

* Zgłoszenia do konkursu cosplay przyjmujemy do 26.11.2023 r. do godziny 23:59. Zgłoszenia prosimy nadsyłać przy użyciu formularza zgłoszeniowego dla występu SOLO lub GRUPA. Pamiętajcie o dosłaniu zgody rodzica jeżeli jesteście niepełnoletni. Zgłaszać można się jedynie z opłaconym biletem wstępu więc pamiętaj aby zrobić to wcześniej!

* W konkursie standard przyznane zostaną nagrody : Grand Prix, Najlepsze Wykonanie Techniczne ( Szycie oraz Zbroja), Najlepsza Prezentacja, Najlepszy Debiut oraz Najlepszy strój w Kategorii Świąteczna

* Kategorie konkursu przeznaczone są wyłącznie dla kostiumów wykonanych własnoręcznie przez Uczestników. Kategorie Najlepsza Prezentacja dopuszczają kostiumy kupne, pod warunkiem szczerego zaznaczenia tej opcji w formularzu zgłoszeniowym. Zatajenie tej informacji może skutkować dyskwalifikacją z konkursu. 

* Do konkursu dopuszczone zostaną również stroje prezentujące oryginalne pomysły na stroje postaci, pod warunkiem, że Uczestnik w zgłoszeniu prześle odpowiedni obrazek stroju, na którym bazował swój pomysł podczas tworzenia kostiumu. Prosimy o wyraźne obrazy referencyjne, które dokładnie pokażą Was pomysł!

* Zapraszamy do zgłoszeń w Kategorii Świątecznej! Zostanie do niej dopuszczony każdy własnoręcznie wykonany kostium, który nawiązuje tematyką do Zimy czy Świąt Bożego Narodzenia. Akceptujemy oryginalne fanarty istniejących postaci w Świątecznych kostiumach, pod warunkiem, zaprezentowania dobrej jakości grafiki referencyjnej. W razie wątpliwości prosimy o kontakt z Koordynatorem

* Pamiętaj o załączeniu do zgłoszenia podkładu muzycznego w formacie mp3 , grafiki referencyjnej ( obrazka w pełni przedstawiającego postać ,za którą się przebierasz) jak i rozpiski świateł w formacie czasowym. Ciekawa, zwięzła zapowiedź jaką przeczyta nasz konferansjer jest również atrakcyjnym dodatkiem więc nie przegap jej w wypisywaniu zgłoszenia! 

Bardzo istotne jest aby również opisać swój pomysł na prezentacje w formularzu zgłoszeniowym lub  nadesłać zdjęcia próbnych charakteryzacji. Jest to kluczowa informacja potrzebna do kwalifikacji dla strojów kupnych.

Brak nadesłania brakujących plików do piątku przed imprezą skutkuje dyskwalifikacją.

* W sobotę rano w godzinach porannych zapraszamy na próby występów – nie jest ona obowiązkowa ale warto jest sprawdzić jak czujesz się na scenie.

* Konkursowiczów obowiązuje runda jury, która odbędzie się w sobotę przed konkursem. Uczestnicy otrzymają plan godzinowy kiedy mają zobaczyć się z sędziami mailowo przed konwentem. Jury ogłoszone zostanie na stronie wydarzenia konwentu na portalu Facebook.

* Nasi cosplayerzy mogą liczyć na przestronną szatnie do przebrania się w kostiumy ,która znajduje się obok sceny. W szatni znajdzie się też mini punkt naprawczy dla każdego stroju ,który wymaga pierwszej pomocy. Szatnia nie jest strzeżona więc prosimy o nie zostawianie cennych przedmiotów.

* Nasza doświadczona drużyna helperów zadba o Wasz komfort przy scenie. Jeżeli planujecie występ ze scenografią to możecie liczyć na pomoc przy umiejscowieniu rekwizytów. 

* Zapraszamy do wspólnej zabawy! W razie pytań zachęcamy do napisania maila do koordynatorki konkursu : aleksandra.tora@funcube.pl 

SŁOWNICZEK:

  • Refka – inaczej obrazek referencyjny. Grafika, na której bazie cosplayerzy tworzą swój kostium. Refką może być model 3d, screenshot z anime, gry czy filmu, fanart, wycinek mangi, oryginalna grafika postaci oraz każdy inny nośnik obrazu, który w pełni przedstawia odgrywaną postać. Istotne jest żeby w zgłoszeniu zawrzeć jak najwięcej grafik pokazujące możliwie kostium z każdej strony oraz mniejsze detale. 
  • Jury – sędziowie,grono osób, które ocenia konkurs cosplay. W ich skład wchodzą zwyczajowo doświadczeni cosplayerzy,którzy wielokrotnie udowodnili swoje umiejętności wykonywania strojów w poprzednich konkursach.
  • Ruda Jury – Jest to moment przed konkursem cosplay kiedy uczestnik zaproszony jest na parominutową rozmowę z Jury. Sędziowie przyglądają się kostiumowi Uczestnika oraz zadają pytania na temat procesu jego wykonania. Jurorzy mogą poprosić o dotknięcie kostiumu Uczestnika w celu oceny jakości wykonania. Runda to krótka rozmowa więc warto wcześniej na ten moment przygotować opis swojej pracy, w których opowie się jak najwięcej o swoim projekcie tak aby sędziowie mogli docenić pracę Uczestnika.
  • Książka Progressowa – Zbiór zdjęć pracy nad kostiumem, próbek materiałów czy farb, rysunków i wszystkich ciekawych informacji, które Uczestnik chce przekazać Jurorom. Wydrukowane lub zebrane materiały powinny zostać zebrane w zgrabną teczkę lub zbindowany dokument i tak mogą zostać przekazane Sędziom, którzy dokładniej obejrzą proces tworzenia stroju. Książka to świetny pomysł dla każdego Uczestnika, który czuje stres podczas rozmowy z Sędziami i martwi się,że zapomni opowiedzieć o istotnych detalach.
  • Formularz zgłoszeniowy – ankieta do wypełnienia przez linki podane na stronie Ryucon.pl . Formularz należy wypełnić dokładnie i zgodnie z prawdą ( zwłaszcza w przypadku kostiumów kupnych). Wszelkie problemy oraz pytania proszę kierować do Koordynatorki konkursu na email aleksandra.tora@funcube.pl
  • Rozpiska Świateł  – Notatka dla obsługi oświetleniowej w razie szczególnych wymagań scenicznych. Rozpiska powinna zawierać informacje o wygaszeniu świateł, ich kolorach i sekundach w jakich powinny następować po sobie. Przykładowo:

0:00 – 0:12 wygaszenie sceny

0:13 – 0:30 światło niebieskie, postać tańczy

0:31- 0:59 światło czerwone, postać macha mieczem

1:00 – koniec wygaszenie

  • Próba Cosplay –  czas dla Cosplayerów, zazwyczaj w sobotę od samego początku konwentu, gdy Uczestnicy mogą wypróbować scenę, porozmawiać z obsługą konkursu i obsługą techniczną. Nie jest ona obowiązkowa lecz bardzo wskazana, zwłaszcza jeżeli planuje się skomplikowany występ sceniczny. Obecność na próbie pomaga również oswoić się ze sceną i koi stres związany z występem.
  • Catwalk – typ występu scenicznego bez scenki. Uczestnik przechodzi jedynie po scenie, prezentuje rekwizyty i cały kostium w paru pozach dla fotografów.
  • Helper – potocznie obsługa sceny. Helperzy pomogą wnieść rekwizyty czy scenografię, kontrolują kolejkę do występu czy mogą przynieść wodę. W razie problemów czy pytań, nie wahajcie się pytać ich o pomoc!

Feedback – czas po konkursie gdzie Uczestnicy mogą zapytać Sędziów o ich zdanie na temat kostiumów, występów, otrzymają rady co poprawić czy wskazówki na przyszłe konkursy.